Príbehy zakliate v čase
Od 1. do 15. júna 2017 bola v priestoroch Piešťanského informačného centra sprístupnená zaujímavá výstava fotografií medzinárodne známeho ukrajinského fotografa Alexandra Čekmeňova s názvom Príbehy zakliate v čase (Ukrajina 1993 - 2016).
Fotografie Alexandra Čekmeňova sú dokumentom osudov postsovietskej Ukrajiny. Autor prostredníctvom objektívu zachytáva tvrdú každodennú realitu života obyvateľov tejto nepokojmi zmietanej krajiny. Hrdinami jeho fotografií sú ľudia neraz na okraji spoločnosti, ľudia v najťažších životných situáciách, pričom pozorný divák môže i v týchto obrazoch krutosti vytušiť náznaky obyčajného ľudského šťastia.
Výstava bola rozdelená do niekoľkých časovo-tematických okruhov. Prvá časť PASSPORT (1994-1195) pozostávala z fotografií, ktoré vznikli viac-menej náhodou. Po vzniku samostatnej Ukrajiny bol mladý, vtedy ešte neznámy fotograf oslovený mestským úradom v Luhansku, aby vyfotografoval starých, nevládnych a chudobných obyvateľov v improvizovaných podmienkach priamo u nich doma za účelom vyhotovenia nových cestovných pasov. Výsledkom je séria veľmi silných portrétov. Séria PASCHA (1994-2013) zachytila svojrázny spôsob slávenia Veľkej noci na Donbase, ktorý vznikol v atmosfére sovietskej ateizačnej kampane ako deformácia tradičnej pravoslávnej Radonice (pamiatka zosnulých). Časť VOJNOVÁ SKAZA (2014-2015) pozostávala zo série fotografií reflektujúcich skazu a ľudské tragédie spôsobené vojnou na Donbase.
Výstava bola realizovaná ako súčasť projektu Ukrajina v pohybe, cieľom ktorého je ukázať Ukrajinu z prvej ruky a povedať viac, ako sa zmestí do večerných správ, aby sme lepšie porozumeli svojim susedom. Projekt realizuje Univerzita Komenského v Bratislave s podporou veľvyslanectva USA.
Autor: Piešťanské informačné centrum
Dátum: 16. 06. 2017
Fotografie Alexandra Čekmeňova sú dokumentom osudov postsovietskej Ukrajiny. Autor prostredníctvom objektívu zachytáva tvrdú každodennú realitu života obyvateľov tejto nepokojmi zmietanej krajiny. Hrdinami jeho fotografií sú ľudia neraz na okraji spoločnosti, ľudia v najťažších životných situáciách, pričom pozorný divák môže i v týchto obrazoch krutosti vytušiť náznaky obyčajného ľudského šťastia.
Výstava bola rozdelená do niekoľkých časovo-tematických okruhov. Prvá časť PASSPORT (1994-1195) pozostávala z fotografií, ktoré vznikli viac-menej náhodou. Po vzniku samostatnej Ukrajiny bol mladý, vtedy ešte neznámy fotograf oslovený mestským úradom v Luhansku, aby vyfotografoval starých, nevládnych a chudobných obyvateľov v improvizovaných podmienkach priamo u nich doma za účelom vyhotovenia nových cestovných pasov. Výsledkom je séria veľmi silných portrétov. Séria PASCHA (1994-2013) zachytila svojrázny spôsob slávenia Veľkej noci na Donbase, ktorý vznikol v atmosfére sovietskej ateizačnej kampane ako deformácia tradičnej pravoslávnej Radonice (pamiatka zosnulých). Časť VOJNOVÁ SKAZA (2014-2015) pozostávala zo série fotografií reflektujúcich skazu a ľudské tragédie spôsobené vojnou na Donbase.
Výstava bola realizovaná ako súčasť projektu Ukrajina v pohybe, cieľom ktorého je ukázať Ukrajinu z prvej ruky a povedať viac, ako sa zmestí do večerných správ, aby sme lepšie porozumeli svojim susedom. Projekt realizuje Univerzita Komenského v Bratislave s podporou veľvyslanectva USA.